נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue
אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון עורך מזה שנה שנייה את מדד השירות המשקף את רמת השירות בחברות המשווקות את מוצרי הפנסיה, הביטוח והגמל (והשתלמות). מדד השירות בשנת 2015 (מפורסם ב2016) לוקח בחשבון לרוב 4 רכיבי שירות שלכל אחד משקל שונה (תשלום תביעות, טיפול בפניות לקוחות, תלונות הציבור וזמני מענה טלפוני) . בענף הפנסיוני בכלל והגמל בפרט יילקחו 3 פרמטרים עיקריים לפי משקל: -טיפול בפניות לקוחות(70%), -תלונות הציבור(20%) ו – זמני מענה טלפוני(10%).
לפניכם בהרחבה…
מידי שנה עורך אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בדיקה בכל הקשור לרמת השירות לה זוכים הלקוחות ומשקלל בתוכו 3 פרמטרים לפי משקלים שונים:
טיפול בפניות לקוחות -70% – חושב על פי מידת שביעות הרצון ומידת ההמלצה של לקוחות הגוף המוסדי תלונות הציבור -20% – חושב בהסתמך על מספר תלונות הציבור שהוגשו לבירור האגף ואופן ההכרעה בהן.
זמני מענה טלפוני -10% – חושב כאחוז השיחות בהן ניתן מענה אנושי בתוך 3 דקות מרגע היציאה מנתב השיחות של הגוף המוסדי ועד לקבלת מענה אנושי מהנציג הרלוונטי (ללא זמן שיטוט בנתב).
חוסכים רבים מצטרפים למסלול חסכון מסויים אך לא יודעים מהו השירות שיקבלו ביום בו יזדקקו לו. מי באמת אוהב להמתין ולשרוף זמן על הקו שבסך הכל רוצים לדעת מדוע לא נשלח טופס 106 בסוף שנה או דוח שנתי.
נושא השירות הוא חלק שלעיתים רחוקות נלקח בחשבון ביום ההצטרפות לגוף מסויים.
3 הפרמטרים כאן בהחלט משקפים את התייחסותם של הגופים אליכם החוסכים ברגע האמת.
נכון שדמי ניהול הוא פרמטר חשוב ובר כימות אבל גם לאיכות השירות יש משקל ברגע שנזדקק לאותו בית השקעות או חברת ביטוח, המנהלים את קרן ההשתלמות שלכם או את קופת הגמל.
לפניכם טבלה המפרטת את מדד השירות לשנת 2015 שפורסם בספטמבר 2016. זיכרו כי פרסום התוצאות, מתייחס לשנה אחת קודם.
מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2015 | ||||||||
פורסם ב: 9/2016 | ||||||||
שם הגוף המנהל | מדד שירות קופות גמל | ציון מדד שביעות רצון והמלצת לקוחות | ציון מדד תלונות הציבור | ציון מדד זמן מענה טלפוני | ||||
ילין לפידות | 91 | 91 | 90 | 99 | ||||
אי.בי.אי | 87 | 88 | 84 | 90 | ||||
אנליסט | 85 | 83 | 87 | 94 | ||||
אינפיניטי | 84 | 84 | 84 | 84 | ||||
אלטשולר שחם | 84 | 85 | 88 | 71 | ||||
הלמן אלדובי | 82 | 83 | 79 | 77 | ||||
הראל גמל | 82 | 79 | 82 | 97 | ||||
מגדל מקפת | 76 | 78 | 72 | 69 | ||||
אקסלנס נשואה | 75 | 76 | 82 | 50 | ||||
מיטב דש | 72 | 77 | 72 | 32 | ||||
מנורה גמל | 71 | 75 | 75 | 31 | ||||
איילון פנסיה וגמל | 69 | 71 | 66 | 63 | ||||
פסגות גמל ופנסיה | 69 | 73 | 71 | 31 | ||||
כלל פנסיה וגמל | 67 | 71 | 57 | 56 | ||||
הפניקס פנסיה וגמל | 59 | 61 | 64 | 33 | ||||
ממוצע השוק | 76 | 78 | 76 | 63 | ||||
– החברה ממוקמת בשליש העליון במדד זה | ||||||||
– החברה ממוקמת בשליש האמצעי במדד זה | ||||||||
– החברה ממוקמת בשליש התחתון במדד זה זה |
המקור: עיבודי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון 2016.
לסיכום: בטרם תבחרו את ספק מוצר החיסכון שלכם, יש לבחון את המשתנים הכמותיים(דמי ניהול, תשואות וכו') ובנוסף את המשתנים האיכותיים (שירות, וכו') החשובים לא פחות. כל אלו משפיעים על הכסף שלכם.
מאמרים שיכולים לעניין אתכם
קרן פנסיה או ביטוח מנהלים – שיעורי ההפרשות
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue ביטוח מנהלים שיעורי ההפרשות? כוונתנו היא לגובה האחוזים המופרשים לתוכנית הן מצד העובד והן מצד המעסיק (במידה ומדובר בעובד שכיר). [מאמר זה הוא חלק בלתי נפרד מסדרת [...]
קרן פנסיה או ביטוח מנהלים – כיסויים ביטוחיים ועלויות
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue ביטוח מנהלים ביטוח מנהלים ידועה כתוכנית המשלבת לרוב הגנה ביטוחית למבוטח ולבני משפחתו לאורך כל תקופת החסכון ועד להגיעו לגיל פרישה ויציאה לפנסיה. [מאמר זה הוא חלק [...]
קרן פנסיה או ביטוח מנהלים – דמי ניהול
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue ביטוח מנהלים ידוע לכולם גם מבלי להיות מומחה בענף הביטוח כי, חברות הביטוח גובות סכומים גבוהים בדמי הניהול עבור תוכנית ביטוח מנהלים ביחס לקרן פנסיה. זו עובדה [...]
קרן פנסיה או ביטוח מנהלים
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue ערכנו עבורכם סדרת מאמרים שתסייע לכם לקבל החלטה. עולם ביטוחי המנהלים מתחילת 2013 נפגע קשות בעקבות החלטה של פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, [...]
לא מצליח להבין את העולם הפנסיוני
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue אין ספק שהשוק הפנסיוני סובל מחוסר הבנה עד כדי שרובה הכמעט מוחלט של האוכלוסיה מתקשה להבין את אחד מאפיקי החסכון העיקריים, הגדולים והחשובים שיפגשו במהלך חייהם. לפניכם מספר נתונים [...]
איך בוחרים באמת יועץ פנסיוני?
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue תוכן עניינים כל הפרמטרים לייעוץ פנסיוני מקסימאלי אובייקטיבי מקצועיות היועץ מי רשאי לקבל רישיון יועץ ע"פ חוק? אמינות היועץ שירותיות ידע בכלים פיננסיים השכלה רלוונטית ניתוח תיק לדוגמא [...]
באפשרותך להשאיר הערה