מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2015

>, קרן השתלמות>מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2015

written by נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue


אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון עורך מזה שנה שנייה את מדד השירות המשקף את רמת השירות בחברות המשווקות את מוצרי הפנסיה, הביטוח והגמל (והשתלמות). מדד השירות בשנת 2015 (מפורסם ב2016) לוקח בחשבון לרוב 4 רכיבי שירות שלכל אחד משקל שונה (תשלום תביעות, טיפול בפניות לקוחות, תלונות הציבור וזמני מענה טלפוני) . בענף הפנסיוני בכלל והגמל בפרט יילקחו 3 פרמטרים עיקריים לפי משקל: -טיפול בפניות לקוחות(70%), -תלונות הציבור(20%) ו – זמני מענה טלפוני(10%).

לפניכם בהרחבה…

מידי שנה עורך אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בדיקה בכל הקשור לרמת השירות לה זוכים הלקוחות ומשקלל בתוכו 3 פרמטרים לפי משקלים שונים:
טיפול בפניות לקוחות -70% – חושב על פי מידת שביעות הרצון ומידת ההמלצה של לקוחות הגוף המוסדי תלונות הציבור -20% – חושב בהסתמך על מספר תלונות הציבור שהוגשו לבירור האגף ואופן ההכרעה בהן.
זמני מענה טלפוני -10% – חושב כאחוז השיחות בהן ניתן מענה אנושי בתוך 3 דקות מרגע היציאה מנתב השיחות של הגוף המוסדי ועד לקבלת מענה אנושי מהנציג הרלוונטי (ללא זמן שיטוט בנתב).

חוסכים רבים מצטרפים למסלול חסכון מסויים אך לא יודעים מהו השירות שיקבלו ביום בו יזדקקו לו. מי באמת אוהב להמתין ולשרוף זמן על הקו שבסך הכל רוצים לדעת מדוע לא נשלח טופס 106 בסוף שנה או דוח שנתי.

נושא השירות הוא חלק שלעיתים רחוקות נלקח בחשבון ביום ההצטרפות לגוף מסויים.
3 הפרמטרים כאן בהחלט משקפים את התייחסותם של הגופים אליכם החוסכים ברגע האמת.
נכון שדמי ניהול הוא פרמטר חשוב ובר כימות אבל גם לאיכות השירות יש משקל ברגע שנזדקק לאותו בית השקעות או חברת ביטוח, המנהלים את קרן ההשתלמות שלכם או את קופת הגמל.

לפניכם טבלה המפרטת את מדד השירות לשנת 2015 שפורסם בספטמבר 2016. זיכרו כי פרסום התוצאות, מתייחס לשנה אחת קודם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם

 

מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2015

פורסם ב: 9/2016
שם הגוף המנהלמדד שירות קופות גמלציון מדד שביעות רצון והמלצת לקוחותציון מדד תלונות הציבורציון מדד זמן מענה טלפוני
ילין לפידותילין לפידות91good91good90good99
אי.בי.איאי.בי.אי87good88good84good90
אנליסטאנליסט85good83good87good94
אינפיניטיאינפיניטי84good84good84good84
אלטשולר שחם פנסיהאלטשולר שחם84good85good88ok71
הלמן אלדוביהלמן אלדובי82good83ok79good77
הראל גמלהראל גמל82ok79ok82good97
מגדל מקפתמגדל מקפת76ok78bad72ok69
אקסלנס נשואהאקסלנס נשואה75ok76ok82bad50
מיטב דשמיטב דש72ok77bad72bad32
מנורה מבטחים פנסיהמנורה גמל71ok75ok75bad31
איילון פנסיהאיילון פנסיה וגמל69bad71bad66ok63
פסגות פנסיהפסגות גמל ופנסיה69bad73bad71bad31
כלל פנסיהכלל פנסיה וגמל67bad71bad57ok56
הפניקס פנסיה וגמלהפניקס פנסיה וגמל59bad61bad64bad33
ממוצע השוק76787663
good – החברה ממוקמת בשליש העליון במדד זה
ok – החברה ממוקמת בשליש האמצעי במדד זה
bad – החברה ממוקמת בשליש התחתון במדד זה זה

המקור: עיבודי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון 2016.

לסיכום: בטרם תבחרו את ספק מוצר החיסכון שלכם, יש לבחון את המשתנים הכמותיים(דמי ניהול, תשואות וכו')  ובנוסף את המשתנים האיכותיים (שירות, וכו') החשובים לא פחות. כל אלו משפיעים על הכסף שלכם.


מאמרים שיכולים לעניין אתכם

דירוג קרנות הפנסיה החדשות המקיפות 2015

 נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue לפניכם דירוג קרנות הפנסיה ההחדשות המקיפות לפי גודל הקרן מבחינת היקף הנכסים וביצועי התשואות השנתיות הממוצעות לאורך 3 השנים האחרונות. מלבד גודל וביצועי הקרן, למאזן האקטוארי חשיבות גבוהה. למאמר [...]

מהם דמי הניהול המעודכנים לשנת 2017

נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue דמי הניהול הקיימים במוצרים הפנסיוניים השונים נכונים גם לשנת 2017. לפניכם בהרחבה העולם הפנסיוני מקיף 4 מוצרים עיקריים: קרן פנסיה (חדשה מקיפה וחדשה כללית) קופת גמל קרן השתלמות. ביטוח [...]

קרן הפנסיה הראל גילעד פנסיה החדשה

 נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue רקע קרן הפנסיה הראל גילעד החדשה מתחלקת לקרן פנסיה מקיפה וקרן פנסיה כללית (הראל פנסיה כללית). קרן ההפנסיה הראל גילעד החדשה נכון לשנת 2015 הינה קרן הפנסיה הרביעית בגודלה [...]

טען מאמרים נוספים
2018-02-21T16:42:05+00:00נכתב על-ידי |תחת קטגוריות: קופת גמל, קרן השתלמות|תחת תיוג: , |אין הערות

באפשרותך להשאיר הערה

דרכים להתקשרות

מרכז: רמת גן | צפון: עין חרוד

טלפון: 972-3-7201999+

סלולרי: 972-50-8282644+

הפעילות שלנו

צור איתנו קשר
א'-ה': 9:00-18:00 | ייעוץ פנסיוני פיננסי אובייקטיבי